BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

AHLAN~WASAHLAN^^


Wednesday, September 30, 2009

GUsi^^










Salam ha kak tya pasai gusi berdarah kan??
ni ha ada jumpa dlm paper
Periksa mulut anda dengan kerap

*Tinjau keadaan mulut untuk tanda-tanda penyakit periodontal. Penyakit gusi adalah salah satu sebab orang dewasa menderita akibat pereputan gigi. Tanda-tandanya termasuk:

*Gusi yang merah, berkilat, kembang, sakit atau sensitif

*Berdarah apabila memberus gigi atau sewaktu berflos

*Mulut berbau yang tidak hilang

Juga pantau petanda barah mulut. Tiga petanda yang paling lazim bagi barah mulut adalah di tepi dan bawah lidah dan mulut. Tanda-tandanya adalah:

*Pendarahan di gusi dan gigi yang sukar dijelaskan sebabnya

*Luka terbuka yang tidak sembuh dalam 7 hingga 10 hari

*Kudis merah atau putih

*Kebas atau rasa tidak selesa

*Ketulan kecil yang membesar di kedua belah atau bawah lidah atau di bumbung mulut dan dalam pipi atau atas gusi.


 ni ha ada gak doktor indon kata camni
" gosok gigi mudah berdarah biasanya disebabkan oleh ginggivitis atau radang gusi. Radang gusi ini bisa disebabkan oleh karena adanya
karang gigi ( dental calculus ) yang menumpuk disana.
Dengan adanya karang gigi ini akan bisa menimbulkan keradangan , sehingga bila terdapat suatu rangsangan atau benturan seperti pada waktu kamu mengosok gigi, maka akan terjadi perdarahan karena pada waktu itu pembuluh darah disekitar gusi relatif mengalami vasodilatasi/ pelebaran.

Faktor lain bisa juga oleh karena pemilihan bulu sikat gigi yang tidak sesuai, seperti bulu sikat gigi yang terlalu keras misalnya.

Atau kamu kekurangan salah satu supplement vitamin ? vitamin c misalnya ,
dan juga perdarahan pada gusi ini sebagai tanda2 akibat adanya sesuatu yang tidak beres ditubuh.



NI alamat blog dia klu kak nak melawat......
http://drgdondy.blogspot.com/2009/05/purwo-gusi-berdarah.html
Anda haruslah laporkan petanda-petanda ini pada doktor gigi anda.





Pakar Pergigian Dr Fatimah Arshad, berkata plak menyebabkan gusi radang dan terjejas.


Beliau berkata, penyakit gusi yang sederhana menyebabkan gingivitis, manakala yang serius boleh menyebabkan masalah periodontitis.

Katanya, periodontis adalah masalah gingivitis teruk yang menyebabkan gusi radang dan boleh menjejaskan struktur gigi yang akhirnya menyaksikan gigi perlu dibuang.
PLAK adalah deposit bakteria terbentuk di atas permukaan gigi yang boleh memusnahkan enamel gigi dan akhirnya membentuk kaviti. Namun, berapa kali anda membuat pemeriksaan gigi dalam setahun?

Mengikut kajian Kesihatan Oral Dewasa Kebangsaan 2000 mendedahkan kebanyakan rakyat Malaysia tidak mengutamakan kesihatan gigi. Walaupun daripada sudut promosi dan kempen kesedaran gigi dijalankan seperti kempen bebas Plak Oral-B, hanya sembilan daripada 10 rakyat Malaysia menderita kaviti dan penyakit gusi. Hampir 50 peratus berjumpa doktor gigi apabila berhadapan dengan masalah gigi.



“Penyakit gusi yang sederhana boleh dirawat dengan kekerapan memberus gigi dan melakukan flos, namun untuk penyakit gusi yang serius ia memerlukan rawatan pakar pergigian,” katanya.

Dr Fatimah berkata, plak terbentuk berpunca daripada kealpaan sendiri terutama membabitkan pemilihan makanan.

“Pemilihan makanan terutama makanan yang mempunyai kandungan gula yang tinggi menyumbang kepada pembentukan plak,” katanya.

Dr Fatimah berkata, pembentukan plak adalah punca masalah gigi bagi kebanyakan orang. Plak seakan filem tidak berwarna dan melekit yang sentiasa terbentuk di atas permukaan gigi.
“Ia adalah punca sebenar kaviti dan masalah gusi. Jika plak tidak dibuang setiap hari, ia akan jadi keras membentuk tartar.

“Masalah gigi yang biasanya berpunca daripada plak adalah seperti nafas berbau, gusi lemah yang selalunya berdarah apabila menggosok gigi, gingivitis dan periodontitis,” katanya.

Beliau berkata, ada kalanya kehadiran plak tidak begitu disedari atau dikenali. Namun, jika gusi anda berdarah setiap kali memberus gigi, ia sebenarnya petanda anda berhadapan dengan masalah gusi. Gusi berdarah selalunya tanda masalah gingivitis.

“Gusi yang tidak sihat akan berdarah. Ia disebabkan kemerahan gusi akibat kesihatan gigi yang tidak terjaga. Plak akan tersimpan di gigi sekiranya tidak disingkirkan secara efektif atau adanya pembentukan plak yang berlebihan. Plak lebih banyak terkumpul jika tidak memberus gigi,” katanya.


Plak sebenarnya boleh berlaku pada sesiapa saja. Ia bukan persoalan gigi susu atau gigi kekal. Pembentukan plak bergantung pada kebersihan mulut seseorang. Mulut yang bersih membantu meminimumkan pembentukan plak.

Plak juga lebih mudah terbentuk di kalangan perokok dan mereka yang suka mengunyah makanan bergula. ..........ingat.....

Kawal perisian ketika proses start-up

Salam


This time..........pasal komputer ckit...........if there is friend that do not know about this ....you can try.....bukan apa JUST for ME and U all..........same2 dapat kan..............info ni  I amek dari
tips n triks dlm metro....................SUMBER soheh ..dont worry............



Setiap kali perisian dalam kategori Perisian Utiliti dipasang di dalam komputer, kemungkinan besar ianya akan disetkan untuk dimulakan secara automatik setiap kali komputer dimulakan.
Walaupun kemudahan memulakan perisian secara automatik ini memudahkan pengguna, namun ianya akan memanjangkan masa untuk komputer dimulakan. Lebih-lebih lagi jika perisian terbabit tidak lagi diperlukan.

Kebanyakaan perisian yang dimulakan secara automatik ini boleh dilihat di dalam kawasan 'System Tray', di sebelah kanan bawah Task Bar. Jika banyak perisian yang sudah dimulakan, maka akan panjanglah senarai ikon di dalam 'System Tray' sesebuah komputer itu.
Sebenarnya terdapat kemudahan yang mana kita boleh mengawal perisian-perisian yang muncul di dalam senarai 'System- Tray' daripada dimulakan secara automatik semasa komputer dimulakan.


Untuk mencapai kemudahan pengawalan perisian yang muncul di dalam 'System Tray', ikuti langkah berikut:
1. Pilih Menu Start > Run > Taip: MSCONFIG
2. Pilih Tab Startup
3. Klik diatas perisian yang kita tidak ingin dimulakan secara automatik apabila komputer dimulakan.    Tekan OK apabila selesai.
4. Untuk pilihan terkini diaktifkan, komputer anda perlu dimulakan sekali lagi. Tekan 'restart'.
5. Mesej peringatan akan dipaparkan setiap kali anda memulakan komputer selepas senarai diubah.
6. Jika anda ingin mengubah senarai perisian semula, ulangi langkah seperti di atas.


Selepas memendekkan senarai perisian yang akan dimulakan apabila komputer dihidupkan, anda akan dapati komputer anda boleh digunakan semula dengan lebih cepat berbanding sebelum itu.
Ia juga akan mengurangkan pengunaan memori, seterusnya akan membolehkan komputer anda beroperasi dengan lebih cekap.

Sunday, September 27, 2009

WHY??




SALAM.....................dah MILLIONS kali dah we have been showed this type of pictures  but................I was mad................because still there are people ( MALAYs) buying the ISRAEL goods............unlike me..I always hunger of ICE-CREAM but most of the ice cream made by NESTLE n Walls........I have to restrain myself so I will not fall into this "TRAP"........If I not be carefull .....there must be my brothers and sisters in Afganistan , Lubnan , Iran , Iraq n Baitul Maqdis become just like in the picture below

 
OUR BROTHERS!!!




Adik I ,IYADSIDDIQ ( ada masa I tengah taip)
pun gerun.......dia kata "abang,kecian kat baby tu ...."
tgk budak kecik pun tau......tu tra x  sekolah g....
and pastu dia tya plak  kat I.................
"abang......baby tu laki ka pompuan?" aiseh dia tya plak
soklan macam tuu........penin3



 
INGAT menda nih stat no 729





 

 ONE more............komputer yg aku bli ni INTEL....haduih
penin3................hampir 70-80% org Islam use this processor
camna nih?? HOW TO AVOID THIS
one PURE WAY is the MUSLIM ENGINEER must to create
another processor that is more powerful, more faster to make sure
all muslim and also the others use MUSLIM GOODS


 
NI lagi satu...........nset paling murah NSET NOKIA lah
TENGOK!!! depa pandai buat taktik camni!!!
org susah pun  soheh bli nset jnih NII!!!

theirs' opinion



Setiap benda yang bernyawa sudah tentunya mempunyai KELEMAHAN
oleh itu........kita just follow their good attitude and characteristic
n jadikan their WEAKNESS as Our Sempadan

teringat kata2 ini
"Jangan bimbang andai kita tidak rupawan, tetapi bimbanglah jika kita berakhlaq murahan.


       Jangan resah andai kita belum berpasangan, tetapi resahlah andai masih belum mendapat cinta dari tuhan.


ENGLEWOOD (New Jersey):

Raja Pop, Michael Jackson takut meniti usia tua, menjalinkan persahabatan dengan orang yang suka mengampunya dan menyalah guna ubat berbahaya serta taksub dengan pembedahan kosmetik sepanjang 10 tahun sebelum kematiannya.

Perkara itu didedahkan dalam buku baru karangan bekas penasihatnya, Rabbi Shmuley Boteach yang berjudul ‘The Michael Jackson Tapes.’

Buku berkenaan yang berdasarkan wawancara 30 jam yang dirakam rabbi itu memembongkar secara terperinci sikap melampau Raja Pop berkenaan.

“Saya tidak mahu muncul di khalayak ramai lagi kerana saya kelihatan seperti cicak. Ia sungguh teruk,” antara kata-kata penyanyi itu yang juga dikenali sebagai Jacko.

Sepanjang wawancara yang diadakan pada 2000 dan 2001 itu, Michael sedar kemerosotan popularitinya.

“Jika boleh, saya ingin menghilangkan diri supaya orang tidak melihat saya lagi. Saya tidak mahu tua. Saya tidak mahu tengok cermin dan melihat wajah tua saya,” kata Michael.

Sementara itu, ketika muncul dalam rancangan terbitan stesen televisyen NBC semalam, Boteach berkata, Michael hilang semangat untuk hidup.

“Saya berpendapat dia hanya melalui saat kehidupan untuk menuju ke akhir hayatnya,” kata Boteach.

Pengarang itu mengenali Michael pada 1999 menerusi Uri Geller, penghibur warga Britain.

Hubungan mereka bagaimanapun berakhir selepas Michael ditahan kali kedua atas tuduhan mencabul kanak-kanak.

Dalam wawancara itu, Michael kelihatan jelas berminat terhadap wanita tetapi amat pemalu.

Bagaimanapun dia mengaku kepada Boteach bahawa dia pernah berbual mengenai seks dengan Madonna menerusi telefon..............

WALLAHUA'LAM...............

Thursday, September 24, 2009

Victory Day^^






Salam..........

Ha.........this time you all must read this carefully but enjoy2 ckit.......


Saya dan keluarga mengucapkan SELAMAT HARI RAYA ......saya memohon maaf jika terdapat SILAP dan SALAH ..........kali saya x bercakap pasal "bunga2" masa orang2 mengucapkan salam aidilfitri....... ........for your all update utk next time raye........hak5.........Kesempatan  ini juga I menyusun 10 jari memohon ampun dan maaf dari hujung rambut hingga ke hujung kaki


Now........in tv and all media , lagu2 raya n takbir raya mula bergema.. iramanya menyelubungi bumi ini.. ya, irama itulah yg semua umat islam tunggu2... irama yg menandakan kemenangan kita... hari kemenangan setelah sebulan menahan diri... hari raya aidilfitri... ahh.. alhamdulillah.. ak masih dipanjangkan umur utk menyambutnya tahun ini.. terima kasih, ya Allah...


"huhuh.. entah kenapa, rasa sedih menguasai diri... rasa kesyukuran yg x terhingga kepadaNya........ so, selamat hari raya, maaf zahir batin semua.


"Sir Lump mad hUrry Rare year iDeal fit ree moo lee year , ma half za hair bar teen, 2 loose dairy hearty young eeek class" sory I baroo ball leak dairy LOndOn...".....ha inilah kata2 syekh kepadaku...............


LISAN----kadang2 x terjaga

JANJI------kadang2 terabai

HATI-------kadang2 berprasangka

SIKAP-------kadang menyakitkan

HIDUP lebih indah jika  ada KEMAAFAN

SLAMAT ARI RAYA.....MAAP ZAHIR BATIEN.....pak nan..


Barakah Ramadan dirindui ;

kmeriahan Syawal dirai;

Salam aidilfitri dari kami;

MAD TAU dan isteri;

eh! clap plak........

Madtau n family.......

Hehe



kpd sahbabat2 duludan sekarang n masa depan......
dgn hati yng ikhlas jiwa yg lapang...
dariku rendahkan....
ku pinta 1001 kemaafan.....
atas sgala dosa dan kesalahn & kekurangan.............
yg telah ku lakukan........
bail sengaja atau yg dsengajakn......
kita hanyalah insan...
memg itu adat resam khidupan.....
maka bagi kita bremaafan...
krana ia dituntut islam...............
apatah lagi esok hari raya bakal menjelng.....
HARIFADILAH.........


Minx maaf dari skull
sampai phalanges.......
atas segala parallax and zero error..
n sgala involuntary action yg
dilakukan tanpa concious control.......
diharapkan meseh ni dpat menjadi catalyst
anda utk anda menaikkan  momentum
n probability anda supaya melakukan reformation
to celebrate raye.........
celamat arie raye.....dr KAK AISYAH

bila senja ditutup mega..
sayu terdengar suara takbir
meraisyawal tanda kemenangan..
sbulan ramadan kita berpuasa
andai ada hatiyg lumat
sbb tingkah yang x cermat
andai ada janji dipahat.....x dnobat
andai ada ati yang berprasangka
yg mengundang sengketa
dharap pintu maaf masih terbuka
dengan rendah hati .....tngan dihulur
MOOF MAAF n keampunan
Zahir n Batin....Isnizam

Tangan kuhulur x kesampaian...
senyum ku ukir x kelihatan....
sms kukirim tanda ingatan....
d aidilfitri kita bermaafan......
SLMAT HARI RAYE..........unknown(0165484205)

ni plak dari yani
masak lemang sambil berdiri
hendak makan di aidilfitri
nak hantaq kad raya posmen dah cuti
SMS sahaja dpt kuberi
bukan lupa tradisi
tapi ikut teknologi terkini yg ada di ujung jari
camat ari raye........

Cewah2 sumua dah pandai buat ayat bunga2........
hak3 tapi baguih ar kan sbb dapat menaikan minat membaca
dalam kalangan REMAJA............hak5
sekian

Thursday, September 17, 2009

TRUTH?













salam...........this picture is taken from FACEBOOK!!

          Sekarang ni saya tengah x sabar2 tunggu nak nek bas balik umah.............MAN, AKMAL , HAFIZI , ALI , AFIFI n lastly JENA.......they all gone...........I'm the only one who still in my room ......dont know what to do............just thinking what is the atmosphere when I come back home..........my family must be missing me.....oh I like the warm n the voice of my brothers and sisters laugh.........ALL of them are my precious..........Alhamdulillah thank God...........
 
          N now we proceed to what I  am trying to tell you..........read the  'SIFAT' dalam gambar di atas................it is true???..........because all the fates belong to our ONLY god that is ALLAH SWT.........unlike the uses of zodiac.........they predicted or what they have been studied about the the zodiac.................they have explain the characteristic of particular people .......what would they be? how they live in the world ? and whos their mates ?.............all of that is NONSENSE ...........but what about in the picture above ?.............I dont do know ......so help me to unseal this secret....to explain this phenomena.........to solve this riddle...........lastly to give me hope that I will become someone who always clean my mind and my soul...................to get the ULTIMATE victory ................Jannatul Nai'm.............INsyaALLAH.........

jENA JIMBO (ada kat facebook)

 
Salam.........I am now waiting for the bus at UTP for going home because of the hari raya........ today I want to give you a true story............I have a friend whos appearance looks like a hero.......he has big arm and his height is 7 feet I think...................
He has a very good "sense" in his body..............Although everyman is not perfect  but he also can be adore by me not only because of his appearance but because of his attitude and his "genius" in social life.
I still remember the I was being teach by him to be an real man...........to get rid the bad things inside me...........he gave me advises..........to be more meaningful in this life...............
I always meet him everyday and still watching him from short distance to gain more knowledge from him ( althoug he did have all the social skills and confident from no where without being training)
and I want you all to meet my UTPian friend that have helped me "indirectly" since I have came to this university.............

Wednesday, September 16, 2009

Hari yang sudah ditakdirkan^^

AL-kisah.........kami berenam bersama-sama plan untuk mengadakan rehearsal drama "THE BLACK SAGA" terakhir pada jam 2.oo petang ....."aduih mampoih ar camni! Kena skip klas Ckemi ngan Fizik la aku kali ni huhuhuhu" bisik hatiku.........tapi x pa demi kengkawan yang len groupmateku yang telah banyak membantu........

At 2.oo pm ...aku pun p ar Lecture room 7 ........fuyyo man dah buat slide and movie yang hebat for our drama.....Lagi best when we have done the very great rehearsal at that time and everyone was happy and confident to perform at the evening in front of madam Rosida (our tutor) a little bit annoying because she a little  bit straight ..hehehe.............and her mood cannot be predicted.........

then...at 4.oo pm I went to my room.....but on the way ....I slipped and tremendously fell on the floor.....this is because the floor was wet by the rain........AAADOOOIIIII!!!!!!!.....ARGGHHH..my right leg ........akmal that on the way with me just PANIC and he freeze like stone watching me lying on the floor.....huk4....."sedih dah la sakit pastu x datang klas plak tu huhuhuh" I said to myself.  From that moment every things became choas.........
the drama we present become unpredicted.....HUHUHUH that was bad!!!.........but still  the chaotic performance create many funny things....................Althoug we were not performing the DRAMA well but  at least we have finished our task........thank god.........

Yang lawaknya masa kami tengah lawan......tiba2 Ali (budak chemi) lupa step pastu ada la yang lawan masuk celah kangkang sambil lawan......ada pula yang buat aksi ragbi kat padang haduih2/...........

and if you all want to watch the funny things just wait n see "taufiq's world' because i will upload the video of our drama...coomin ssooonnn kk.


Sunday, September 13, 2009

Preview "The Black Saga"

 
 
Salam sekalian.......ha nantikan kemunculan video clip drama kami dalam "Taufiq's world " ini...............
Do yo see me in the photo...???? 
Drama ini berkaitan dunia YAKUZA.........we will present the DRAMA on this Tuesday  15 / 09 / 2009............PENUH DEBARAN...................PENUH AKSI......................PENUH HORROR...............
cOOmig sOOn

Kuburnya mungkin dipindah

Moga -moga  roh MikeaL diberkati...................rasa sakit hati juga jika mayat muslim ini diperakukan sebagai non-muslim ikutilah berita di bawah
BERLIN: Michael Jackson (gambar) mungkin belum menemui tempat persemadian terakhirnya di tanah perkuburan di California.

Abangnya, Jermaine, dalam wawancara dengan satu rangkaian televisyen Jerman berkata, dia mahu melihat kubur itu dipindahkan.

“Saya tidak begitu gembira dengan keputusan mengebumikannya di tanah perkuburan di Los Angeles,” menurut kenyataan akhbar prasiaran yang dikeluarkan oleh rancangan Johannes B Kerner Show.

“Sejak awal lagi saya berpendapat adik saya perlu dikebumikan di Neverland,” kata Jermaine, merujuk kepada ladang persendirian milik penyanyi itu.
Michael mati pada 25 Julai pada usia 50 tahun akibat memakan ubat berbahaya secara berlebihan dan dikebumikan lapan hari lalu di Tanah Perkuburan Forest Lawn.
Sementara itu, kakak Michael, La Toya mendedahkan, penyanyi itu dikebumikan bersama satu sarung tangan putih, cermin mata hitam dan berpakaian lengkap dengan dihiasi rantai mutiara dan tali pinggang besar emas.

La Toya memberitahu demikian dalam wawancara yang disiarkan menerusi televisyen di Amerika Syarikat semalam.

"Rantai mutiara serba putih menghiasi mayatnya, begitu juga dengan tali pinggang emas yang cantik, seperti tali pinggang yang anda menangi apabila menjadi juara tinju juga dikebumikan bersamanya," kata La Toya kepada wartawan, Barbara Walters ketika ditemuramah dalam rancangan '20/20' menerusi televisyen ABC.

"Selain dimekap sepenuhnya, Michael juga dikebumikan dengan satu sarung tangan putih," kata La Toya.

Saturday, September 12, 2009

HIS story




JOM MEN!!!
teka muka ni macam  kawan I yang manA?
*hint = his face 50% like above (for me and some others)
answer  =  akan di pos slepas mendapat
                  komen.....

Salam....Haaa.....this times is about my one friend...we met since 2007...but and become closer when we set together in a room...I still remember  time he help me is during my PLKN..........he check my email to confirm that I will go to UTP or not ....if not I will stay in this government project for three month......such a big waste of time staying there while we can do anything more benefit to us....LUCKILY I have got the offer to go.................. ALHAMDULLLAH........then we set up together to share a room........then we faced togethet the "BITTER and SWEET" time together during the last six month.......but now....he stay with akmal besides my room...He has helped me for a long time ...thus may ALLAH bless him....He not dead yet.....still alive like us...the main point that I want to  make him"fly as confident and good in his life as strong as superman"...(sorry ar guna peribahasa sendiri)........hak3.......I hope if he read this he will become more confident and I wish him all da besssstt...............(this for weekend....hak3, (tuuuuuuuut) forgive me if I wrong ....just want to up your profile.....but dont do like what I have done to you.....hak3)

Thursday, September 10, 2009

Student World Card.........

Salam....Apa tu? What is it ? Maybe you all keep asking anyone about this "card" . Actually..there are something I need to tell you all.. last semester...when I have finished my math class in the evening...I encounter a booth from ministry of tourism (Kementrian Pelancongan)...I was attracted to the noise at the booth...so I checked it out...then I keep asking the promoter..."what?why? when?how ?whom?which?' about the advantage of using the card...then the promoter pun belasah (xplain)  ar to me. This card worth RM 180...then my eyes became bigger suddenly ( terbeliak) " Fuyyyo...mahai la abg...x kan x leh mughah cikit kut" (speak in KEDAH accent ) ... abg promoter then said " dik, ni kiye mure la ni kerajae  buat turun ...klu x harge dio RM 300 " ( he spoke in KELANTAN accent)...For me it is very hard to undestand the Kelantanese because of their very unique accent untill forever...as me (pure KEDAH resident ) " arghh susahnya kecek2 klate nihhh!!!" hak3....ok we continue our journey ...' p mai p mai tang tu',  then I go to the bank to withdrawal my money...RM 200...Do you know that the maximum amount of RM 200 can be withdrawal for a day for petronas scholar...alhamdulillah syukur jadi anak angkat PETRONAS....
           After I have paid for the card...then I got a beg and in it contain all the instructions , CD and  flyer about the card I bought....I walk to my room slowly thinking of this card........at my room door....I gave salam  and open the door and straightly saw LUQMAN , my ex-roomate were browsing through the internet......I said to him "man...camni ni...aku ghasa aku kna pukau ar....huk3" man then said to me "tu la len kali tya orang dulu"...."masatu...manada orang nak tya...duk kena hasut ngan promoter tu ja.....pastu buat sumua menda pun x snang.....mandi, makan,study asyik teringatkan kad tu ja...pastu I pun check through the Internet.......FUH!!!seb bek dia ada link dengan PROTON ( bleh beli keta murah cket)...n then..ngan syarikat bas ekspress(KTB) (bleh dapat diskaun bila balik umah....hehehe sbb tu ghajin balik).....to you all, if do you all want to know about it you go to this website www.studentworld.biz  ni haa...ni ja tiket yang bleh diskount......

Sunday, September 6, 2009

Salam Pertemuan

Okay....Alhamdulilah....this is the first post ^^ . Im glad that i have done this...thanx to LUQMAN HAKIM (man) who help me to build my own world....and also he gave me an IDEA to post the blog in English so that I can enhance my vocabulary,grammar and so on........But for the starting untill the end , I think I should MIX BM with BI k........Tanggal  6 September 2009.....yeah....berjaya gak aku wat aku pya blog.....sapa2 yang terjumpa blog ni aku harap sila beri pandangan masing2( komen ar) ....Haah berkaitan dengan Theme aku "NUR~kasih^^" bukan aku amik dari TV3 tapi dari lubuk hati ini........yang telah lama memendam rasa untuk meluahkan semuanya to ALL...I think I 'have ready........bagi kawan-kawan yang sejoli with me like Sue..Atai...and fan of NUR kasih....dont be to shock ....hak3...k salam