BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

AHLAN~WASAHLAN^^


Monday, November 30, 2009

MAHA suci TUHAN ^^

MALAYSIA
BACALAH DENGAN TELITI ...............................
CUBA KITA SAMA2 RENUNG2KAN ...................
JOHOR BAHRU: Disebabkan kedaifan hidup, sepasang suami isteri mualaf yang mempunyai 12 anak terpaksa bergantung pada sumber air parit dicemari sisa baja dan bangkai untuk kegunaan seharian, termasuk membancuh susu bayi mereka yang baru berusia sebulan.

Akibatnya, 14 beranak itu kini digelar ‘keluarga jijik’ oleh segelintir penduduk di sekitar penempatan setinggan Kampung Sungai Plentong di sini, semata-mata kerana mereka sanggup menggunakan sumber air kotor untuk kegunaan harian sejak lebih 16 tahun lalu.

Ketua keluarga berkenaan, Mohamad Jeeva Abdullah, 43, berkata meskipun menyedari penggunaan air parit boleh memudaratkan kesihatan dirinya dan anak-anak, keluarganya tidak mempunyai pilihan kerana tidak berkemampuan mendapatkan bekalan air bersih dari luar.

Menurutnya, penduduk lain berkeupayaan mendapatkan air bersih bagi kegunaan seharian biarpun kampung berkenaan tidak disalurkan bekalan air bersih oleh pihak berkuasa, sedangkan keluarganya bergantung pada air parit berhampiran termasuk untuk mandi, mencuci pakaian, memasak serta minuman.



“Kami digelar keluarga jijik oleh penduduk kampung dengan alasan kami minum air kotor dan berbau busuk. Namun, bagi saya dan isteri, Salmah Abdullah, 40, serta anak-anak, kami lali dengan keadaan ini kerana hanya air parit dan air hujan saja boleh diperoleh secara percuma.



“Sebelum ini kami menggunakan air perigi, tetapi kini airnya berkeladak dan mengeluarkan bau busuk sehingga tidak boleh digunakan.

“Kebiasaannya kami akan memasak dulu air diambil dari parit kerana warnanya agak keruh dan kadangkala tercemar sehingga mengakibatkan anak-anak mudah mengalami alahan selain demam dan cirit-birit.

“Apa yang mengecewakan, biarpun rata-rata penduduk di perkampungan setinggan ini menyedari keluarga saya bergantung pada bekalan air berkenaan, mereka sanggup membuang sisa baja mahupun bangkai haiwan ke dalam parit,” katanya.

Mohamad Jeeva memeluk Islam sembilan tahun lalu manakala hati Salmah terbuka untuk menerima agama Islam pada Oktober lalu.

Menyingkap sejarah hidupnya memeluk Islam, Jeeva berkata, dia ingin mencari kebenaran dan petunjuk dalam hidupnya.

Menurutnya, dia dan isterinya tabah menghadapi pelbagai dugaan termasuk bagi menyara kehidupan 12 cahaya mata termasuk anak ketiga mengalami masalah lembam.

“Isteri saya juga terpaksa membanting tulang bagi menambah pendapatan keluarga dengan menjadi buruh kontrak mengecat bangunan biarpun dia masih dalam pantang kerana pendapatan bersih saya RM200 yang diperoleh hasil bekerja sebagai buruh ladang tidak mencukupi.

“Manakala bantuan sara hidup daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) RM400 sebulan hanya mampu menampung perbelanjaan dapur selain persekolahan anak,” katanya ketika menerima kunjungan Pergerakan Pemuda Umno bahagian Pasir Gudang, kelmarin.

Hadir menghulurkan sumbangan wang tunai dan barangan keperluan harian kepada keluarga itu, Bendahari Umno bahagian Pasir Gudang, Rosli Mohamad dan Pengerusi Biro Kebajikan Pemuda bahagian itu, Mohd Khalimi Mohd Lia Khad Ali.

Pasangan berkenaan dikurniakan tujuh anak perempuan dan lima lelaki termasuk Raju, 16, Shalini, 11, Sarla, 11, Sakti, 9, Visali, 9, Tavita, 8, Roja, 7, Deevankumar, 6, Uganindran, 4, Priya, 2, Selvakumar, berusia setahun dan Arvind, bayi berusia sebulan.

Akibat kesempitan hidup, Jeeva berkata, dua daripada cahaya matanya terpaksa menumpang di kediaman saudara-mara bagi memudahkan mereka ke sekolah memandangkan dia tidak dapat menghantar mereka kerana tidak berkemampuan memperbaharui cukai jalan dan insurans motosikalnya.

“Sudah lebih empat tahun saya dan isteri tidak membelikan baju baru pada anak dan mereka masih memakai baju terpakai yang disumbangkan kenalan mahupun baju kakak dan abang mereka,” katanya.

Sementara itu, Salmah berkata, dia yang memeluk Islam sehari sebelum melahirkan anak bongsunya juga berhajat mengislamkan semua anaknya dengan secepat mungkin.

Bagaimanapun, katanya dia sekeluarga menghadapi kesulitan hendak ke pejabat agama di pusat bandar raya bagi menyelesaikan urusan kerana tidak mempunyai wang mencukupi untuk tambang pengangkutan awam ke sana.

“Saya boleh mengucap kalimah syahadah dan begitu juga dengan anak-anak yang tidak sabar menjalani kehidupan sebagai umat Islam.

“Kami berharap pihak berkuasa menyediakan bimbingan dan panduan agama selain sayangi kami sebagai saudara Islam.

“Kami berharap mampu menjalani kehidupan yang lebih bermakna pada tahun depan di mana anak-anak turut menunjukkan minat bagi mengikuti kelas Fardu Ain secepat mungkin,” katanya sambil menunjukkan sijil perakuan Islamnya yang dikeluarkan pihak berkuasa agama Islam negeri.



JADI sapa2 yang dapat scholarship sama2 ar kita muhasabah diri kita balik...................harap kita SAMA2 sering tegur menegur antara satu sama lain utk menghargai NIKMAT yang diberi ALLAH.........................


Friday, November 27, 2009

IN Progress ^^

SALAM alaik.......MyEm0.Com
blog saya dalam proses NAIK TARAF so buat masa  2 minggu ni .

so harap maaf kepada anyone who open my blog and nothing NEW to gain....

SO i will be back because YOU ARE NOT ALONE( MJ) ^_^MyEm0.Com

n kepada Luqman ........ank skang jadi target aku utk PENJARING BLOG TERbanyak kMyEm0.Com

So wait for me k!!MyEm0.Com

--------COMING SOON--------

Sunday, November 15, 2009

MAHALnya ^^

ni kisah pasai MJ saya .................sya bawu ja dengar berita ni terkezut jugak ar MyEm0.Com





PERBELANJAAN untuk mengebumikan Michael Jackson dilapor menjangkau AS$1 juta (RM3.37) dengan lebih separuh daripadanya digunakan untuk membeli plot kubur. Dalam pada itu AS$35,000 (RM118.000) lagi dibelanjakan untuk membelikan pakaian pengebumian penyanyi itu.

Michael yang meninggal dunia Jun lalu dikebumi hampir tiga bulan selepas itu di Taman Peringatan Forest Lawn dalam majlis yang diadakan waktu malam dan diatur oleh keluarganya yang didakwa oleh beberapa pemerhati sebagai tindakan tergesa-gesa.

Menurut laporan, majlis pengebumian itu yang diadakan pada 3 September lalu hampir dibatalkan kerana pertelingkahan mengenai perbelanjaannya.

Dokumen mahkamah menunjukkan, hanya tiga hari sebelum pengebumian diadakan, ibu penyanyi berkenaan mengemukakan permohonan kepada wasi estetnya supaya membayar bil untuk majlis itu.

Peguam Michael berkata, jika pihak yang menguruskan tanah perkuburan dan jabatan polis tempatan tidak dibayar keesokannya, majlis pengebumian itu tidak akan diadakan seperti yang dirancang.
Hakim yang menandatangani dokumen perbelanjaan mendedahkan kos pengebumian itu minggu lalu serentak dengan pelantikan dua sekutu lama Michael, peguam hiburan, John Branca dan eksekutif muzik, John McClain sebagai wasi estetnya.

Seperti yang dinyatakan dalam dokumen itu, antara perbelanjaan yang dibuat untuk majlis berkenaan termasuk AS$590,000 (RM2 juta) untuk membeli beberapa plot kubur di Great Mausoleum Forest Lawn yang menempatkan mayat Michael.

Selain itu, perbelanjaan sebanyak AS$1,975 (RM6,667) digunakan untuk membeli pakaian keluarganya, AS$2,000 (RM6,800) untuk penyambut tetamu, AS$3,682 (RM12,400) untuk bingkai gambar Michael yang diletakkan di sebelah kerandanya, dan AS$959 (RM3,200) untuk kain bersulam.

Kos menjemput rakan Raja Pop itu untuk menghadiri majlis berkenaan, termasuk Elizabeth Taylor, Macaulay Culkin, Quincy Jones dan yang lain ialah sebanyak AS$11,716 (RM40,000).

Bil keselamatan, termasuk penggunaan beberapa kereta mewah untuk mengangkut anak, ibu bapa dan adik beradiknya ke majlis itu pula menelan belanja AS$30,000 (RM101,200).

Pembelian bunga pula berjumlah AS$16,000 (RM54,000) sementara pengatur majlis mengenakan caj sebanyak AS$15,000 (RM50,100). Sebuah restoran di Pasadena mengenakan caj sebanyak AS$21,455 (RM72,400) untuk majlis jamuan selepas pengebumian.

Seorang peguam estet Michael, Howard Weitzman berkata: "Saya mungkin melakukannya dengan perbelanjaan yang lebih murah. Tetapi itu Michael Jackson. Ketika hidup, dia begitu terkenal dan tidak ada alasan mengapa majlis pengebumiannya tidak boleh diadakan secara besar-besaran.

Sementara itu, Michael terus diselubungi pelbagai perkara pelik walaupun selepas kematiannya.

Baru-baru ini, rangkaian televisyen Britain, Sky menyiarkan rancangan pemujaan antara psikik selebriti, Derek Acorah dengan roh Raja Pop itu.

Menurut Acorah, Michael menghubunginya dalam acara berkenaan dan memberitahu dia dalam proses menyesuaikan diri untuk menjadi roh.

Acorah juga berkata, penyanyi itu kecewa kerana tidak dikebumi di sebelah Marilyn Monroe.

Bercakap sebagai Michael dalam acara itu, dia berkata: "Saya berharap untuk berada di Marilyn Monroe."

Acorah juga menyebabkan peminat Michael yang menyertai acara itu menangis apabila memberitahu bahawa penyanyi itu terharu menerima kasih sayang mereka.

Acorah kemudian berkata, Michael yang mati pada usia 50 tahun Jun lalu, banyak menghabiskan masa dengan datuk dan neneknya.MyEm0.ComMyEm0.ComMyEm0.ComMyEm0.ComMyEm0.ComMyEm0.ComMyEm0.ComMyEm0.Com

Saturday, November 14, 2009

Menarik ^^


Bersalin di dalam air kurang sakit




Untuk bersalin di dalam air, seorang ibu perlukan kolam dengan air dengan suhu bilik 37 darjah Celsius, tidak terlalu sejuk dan tidak pula terlalu panas.


SECARA umumnya kita mengetahui tentang kelahiran di dalam air menerusi dokumentari yang disiarkan di kaca televisyen. Penulis juga pernah melihat satu dokumentari di mana seorang ibu yang memilih untuk bersalin di dalam air berkongsi pengalaman tersebut bersama sanak saudara dan jiran-jirannya, sungguh mengagumkan.MyEm0.Com


Jika dilihat dari sejarah kelahiran bayi di dalam air ini, ia bermula pada tahun 1960-an apabila seorang penyelidik dari Rusia, Igor Charkovsky melakukan kajian tentang kebaikan kelahiran di dalam air. Pada penghujung tahun tersebut seorang pakar perbidanan dari Perancis, Frederick Leboyer mencuba kaedah kelahiran di dalam air untuk membiasakan bayi yang sebelum ini berada di dalam uri.


Seorang lagi pakar perbidanan Perancis, Michel Odent, menambahbaikkan lagi kajian Leboyer dengan menggunakan kolam bersalin sebagai salah satu cara mengurangkan rasa sakit bersalin. Odent juga mencari kebaikan bayi yang dilahirkan di dalam air dan di penghujung tahun 1990, ribuan bakal ibu telah memilih untuk bersalin di Pusat Bersalin Odent di Pithivier dan sejak itu, kaedah bersalin di dalam air mula digemari.
Kini, kaedah bersalin di dalam air menjadi satu perkara yang biasa di United Kingdom dan Amerika Syarikat. Ramai yang mempraktikkan kaedah ini mengakui bersalin di dalam air lebih merehatkan dan umpama spa yang memberi kelegaan serta ketenangan fikiran.MyEm0.Com


Pakar perbidanan dan kelahiran, Pusat Perubatan Pantai, Bangsar, Kuala Lumpur Dr. Choong Kuo Hsiang berkata, di Malaysia, kaedah ini tidak begitu diterima rakyat Malaysia memandangkan ia agak bertentangan dengan adat dan budaya sesetengah kaum di negara ini.
"Memang ada permintaan untuk kelahiran cara ini di Malaysia tetapi kebanyakan yang memilihnya adalah wanita Inggeris yang menetap di Malaysia kerana mengikut suami bertugas di sini," jelasnya ketika ditemui di kliniknya di Kuala Lumpur, baru-baru ini.


Justeru, katanya, Pusat Perubatan Pantai telah merasmikan pusat kelahiran air yang pertama di Lembah Klang awal tahun ini. Sejak dari tarikh tersebut sebanyak tiga percubaan melahirkan anak di dalam air, namun hanya dua yang berjaya dilahirkan dengan kaedah ini.
"Terdapat dua aspek bersalin di dalam air, pertama sewaktu sakit di dalam air dan bersalin di luar serta kedua, bersalin dan melahir anak di dalam air. Semuanya terpulang kepada ibu. Pihak doktor tidak akan memaksa,'' kata Dr. Kuo Hsiang yang telah mempunyai 17 tahun pengalaman sebagai doktor pakar perbidanan.
Untuk bersalin di dalam air, seorang ibu perlukan kolam dengan air dengan suhu bilik 37 darjah Celsius, tidak terlalu sejuk dan tidak pula terlalu panas.
Kondisi seorang ibu pula mestilah sihat, tidak mempunyai penyakit lain seperti tekanan darah tinggi atau kencing manis.


"Ibu juga bebas untuk memilih cara paling selesa untuk bersalin dan tubuh mereka berasa ringan kerana apungan air. Jadi mereka boleh bertinggung, melutut semuanya mengikut keselesaan mereka ketika waktu bersalin. Malah, suami juga boleh turut sama berada di dalam kolam untuk memberi sokongan kepada si isteri," jelasnya.MyEm0.Com

episod 24 ^^

salam sejahtera!!
camni la saya nak katakan .....................


















" X GUNA PUNYA SARAAAHHHHHH!!!!!"  ni yang saya panas ni!!!! sanggup buat rumah tangga kakak (NUR) dia sendiri lingkup.................iiissshhhhhh  x bleh jadi ni.............!!!  geram sangat!!!!MyEm0.Com

















kesian adam..........dah la cilap faham pasai NUR ngan abg AIDIL..............dah kena plak cedera sebab hotel mumbei kena bom......huhuhu.....sudah jatuh ditimpa tangga pula.........MyEm0.Com














ALIA pun satu ..............hak ala..........dah tau kata AIDIL tu baik orangnya ..bleh plak termakan ngan kata2 si SARAH ( eeee geram bangat doh) n yang dia p jeles kat NUR wat pa.....Hadiuh penin kepala penun.............SARAH memang annoying tul la dlm cita ni.........tgk! abih rumah tangga AIDIL disebabkan lakonan dia....................ggrgrrr.....MyEm0.Com






Thursday, November 12, 2009

90 :10 .....hmmmm ^^

ghasanya....................kita sendirilah akan buat hidup kita happy  eg. (madtau bahagia!!)

so kat mana2 .......dirini terus learn the situation.........to be better person
thank kengkawan dlm bilik V2B-004 and V2B-035.............yang selalu membimbing dirini.......

So after u all had done this reading ..........u can make ur own conclusion...........
































































































































































































































































Wednesday, November 11, 2009

bley tahan^^


ni ha cuba renung2 kan!! ^^

peeerrgghhhh!! ^^

Ni lah lawak dalam kelas paling BESSHHH!!!!MyEm0.Com



Murid : Selamat pagi, cikgu.


Cikgu : (Menengking) Mengapa selamat pagi sahaja? Petang dan malam awak doakan saya tak selamat?
Murid : Selamat pagi, petang dan malam cikgu!
Cikgu : Panjang sangat! Tak pernah dibuat oleh orang! Kata selamat sejahtera! Senang dan penuh bermakna. Lagipun ucapan ini meliputi semua masa dan keadaan.
Murid : Selamat sejahtera cikgu!

Cikgu : Sama-sama, duduk! Dengar sini baik-baik. Hari ini cikgu nak uji kamu semua tentang perkataan berlawan. Bila cikgu sebutkan perkataannya, kamu semua mesti menjawab dengan cepat, lawan bagi perkataan-perkataan itu, faham?

Murid : Faham, cikgu!


Cikgu : Saya tak mahu ada apa-apa gangguan.
Murid : (senyap)
Cikgu : Pandai!
Murid : Bodoh!
Cikgu : Tinggi!
Murid : Rendah!
Cikgu : Jauh!
Murid : Dekat!
Cikgu : Keadilan!
Murid : UMNO!
Cikgu : Salah!
Murid : Betul!
Cikgu : Bodoh!
Murid : Pandai!
Cikgu : Bukan!
Murid : Ya!
Cikgu : Oh Tuhan!
Murid : Oh Hamba!
Cikgu : Dengar ini!
Murid : Dengar itu!
Cikgu : Diam!
Murid : Bising!
Cikgu : Itu bukan pertanyaan, bodoh!
Murid : Ini ialah jawapan, pandai!
Cikgu : Mati aku!


Murid : Hidup kami!
Cikgu : Rotan baru tau!
Murid : Akar lama tak tau!
Cikgu : Malas aku ajar kamu!
Murid : Rajin kami belajar cikgu!
Cikgu : Kamu gila!


Murid : Kami siuman!


Cikgu : Cukup! Cukup!
Murid : Kurang! Kurang!
Cikgu : Sudah! Sudah!
Murid : Belum! Belum!
Cikgu : Mengapa kamu semua bodoh sangat?
Murid : Sebab saya seorang pandai!
Cikgu : Oh! Melawan!


Murid : Oh! Mengalah!


Cikgu : Kurang ajar!
Murid : Cukup ajar!
Cikgu : Habis aku!
Murid : Kekal kami!
Cikgu : O.K. Pelajaran sudah habis!
Murid : K.O. Pelajaran belum bermula!
Cikgu : Sudah, bodoh!


Murid : Belum, pandai!
Cikgu : Berdiri!
Murid : Duduk!
Cikgu : Saya kata UMNO salah!
Murid : Kami dengar KeADILan betul!
Cikgu : Bangang kamu ni!
Murid : Cerdik kami tu!
Cikgu : Rosak!
Murid : Baik!
Cikgu : Kamu semua ditahan tengah hari ini!
Murid : Dilepaskan tengah malam itu!
Cikgu : (Senyap dan mengambil buku-bukunya keluar.)

Monday, November 9, 2009

Hati2!! ^^

Maklumlah kawan semua dah dapat lesen ............MyEm0.Com


ada yang secara kena amik dua tiga kali.....fuh betapa besaqnya usaha dan bersungguh-sungguh depa ni......MyEm0.Com


so utk keselamatan dan kesejahteraan kawan2 sekalian.........


ni ada ckit info utk korang yang bawu2 dapat lesen ni.........


saya pun forward ja meseh PENTING ni,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
-- CARA TERBARU UNTUK MENCURI KERETA ( INI BUKAN GURAUAN )
Sedarlah semua! Tolong sebar2kan... .... Kita berjalan menghampiri tempat
parking, membuka kerata dan masuk kedalamnya. Kita start engine kereta dan
bersedia untuk berundur. Bila kita melihat cermin belakang untuk melihat
kawasan belakang, kita dapati ada kertas yg melekat ditengah2 cermin
belakang menghalang pandangan kita.. Jadi kita parking balik kereta, buka
pintu dan keluar untuk menanggalkan kertas (atau apa jua benda) yang
menghalang penglihatan kita tadi. Bila anda sampai dibahagian belakang
kereta, pada masa itulah pencuri itu akan keluar dari tempat sembunyinya,
masuk kedalam kereta dan memecut pergi.Dia mungkin akan merempuh anda
dengan laju semasa mereka melarikan kereta anda. Perasan tak kaum hawa?
Saya pasti beg duit kita masih didalam kereta. Jadi sekarang pencuri
memperolehi kereta kita, alamat rumah kita, duit kita, dan kunci2 kita.
Rumah kita dan kesemua identity kita telah diperolehi!

Monday, November 2, 2009

Allahuakhbar!! ^^

This article I just got in my email.................thus I think we can take lesson from it..........FEEL IT ^^





There were only 15 minutes left before Solat-ul Isha {The night prayer}.

He quickly made Wudhu {purification washing of the face, hands, head, ears, and feet} and then, performed Solat-ul Maghrib {The dusk prayer}.

While making Tasbih {praising of ALLAH}, he again remembered his grandmother and was
embarrassed by how he had prayed.

His grandmother prayed with such tranquillity and peace.

He began making Dua{suplications} and went down to make Sajdah{prostration} and stayed like that
for a while.

He had been at work all day and was tired, so tired.

He awoke abruptly to the sound of noise and shouting.

He was sweating profusely.

He looked around.

It was very crowded.

Every direction he looked in was filled with people.

Some stood frozen looking around, some were running left and right and
some were on their knees with their heads in their hands just waiting.

Pure fear and apprehension filled him as he realized where he was.

His heart was about to burst.

It was the Day of Judgment.

When he was alive, he had heard many things about the questioning on the

Day of Judgment, but that seemed so long ago..

Could this be something his mind made up?

No, the wait and the fear were so great that he could not have imagined this.

The interrogation was still going on.

He began moving frantically from people to people to ask if his name
had been called.

No one could answer him.

All of a sudden his name was called and the crowd split into two and
made a passageway for him.

Two angels grabbed his arms and led him forward.

He walked with unknowing eyes through the crowd.

The angels brought him to the centre and left him there.

His head was bent down and his whole life was passing in front of his
eyes like a movie.

He opened his eyes but saw only another world.

The people were all helping others.

He saw his father running from one lecture to the other, spending his
wealth in the way of Islam.

His mother invited guests to their house and one table was being set
while the other was being cleared.

He pleaded his case,

'I too was always on this path..

I helped others.

I spread the words of Allah.

I performed my Solah{prayers} .

I fasted in the month of Ramadhan.

Whatever ALLAH ordered us to do, I did.

Whatever HE ordered us not to do, I did not.'

He began to cry and think about how much he loved ALLAH.

He knew that whatever he had done in life would be less than what
ALLAH deserved and his only protector was ALLAH...  He was sweating like
never before and was shaking all over.

His eyes were fixed on the scale, waiting for the final decision.

At last, the decision was made.

The two angels with sheets of paper in their hands, turned to the crowd.



His legs felt like they were going to collapse.

He closed his eyes as they began

To read the names of those people who were to enter Jahannam{the worst Hell Fire}.

His name was read first.

He fell on his knees and yelled that this couldn't be,

'How could I go to Jahannam{the worst Hell Fire}?

I served others all my life,

I spread the words of ALLAH to others'.

His eyes had become blurry and he was shaking with sweat.

The two angels took him by the arms.

As his feet dragged, they went through the crowd and advanced toward
the blazing flames of Jahannam{the worst Hell Fire}.

He was yelling and wondered if there was any person who was going to  help him.

He was yelling of all the good deeds he had done, how he had helped
his father, his fasts, prayers, the Noble Qur'an that he read, he was
asking if none of them would help him.

The Jahannam angels continued to drag him.

They had gotten closer to the Hellfire.

He looked back and these were his last pleas.

Had not Rasulullah [S.A.W.] {Messanger of ALLAH Muhammad Peace be upon him}  said;

'How clean would a person be who bathes in a river five times a day,
so too does the Solah performed five times cleanse someone of their
sins'?

He began yelling,

'My prayers? My prayers? My prayers.?'

The two angels did not stop, and they came to the edge of the abyss of Jahannam{The Worst Hell Fire}.

The flames of the Fire were burning his face.

He looked back one last time, but his eyes were dry of hope and he had
nothing left in him.

One of the angels pushed him in.

He found himself in the air and falling towards the Flames.

He had just fallen five or six feet when a hand grabbed him by the arm
and pulled him back.

He lifted his head and saw an old man with a long white beard.

He wiped some dust off himself and asked him,

'Who are you?'

The old man replied,

'I am your prayers'.

'Why are you so late! I was almost in the Fire!

You rescued me at the last minute before I fell in'.

The old man smiled and shook his head,

'You always performed me at the last minute, did you forget?'

At that instant, he blinked and lifted his head from Sajdah{prostation} .

He was in a sweat.

He listened to the voices coming from outside.

He heard the Adhan{call for prayer} for Solat-ul Isha{the night prayer}.

He got up quickly and went to perform Wudhu{purification washing of the face, hands, head, ears, and feet}.



Pass this on to your friends and family.... ...

Maybe, you can help someone open their eyes.

And who knows?

Maybe, this is a good deed that can help you during the day of judgement.

(INSHA-ALLAH)