BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

AHLAN~WASAHLAN^^


Friday, August 20, 2010

Kenapa Suka Buat Maksiat Dalam Tandas?


Cikgu Jan sedang mengajar subjek Bahasa Melayu dalam kelas tingkatan 
5, beliau meminta pelajarnya memberi pendapat masing-masing 
tentang tajuk " Mengapa Remaja Selalu Melakukan Maksiat di Dalam 
Tandas Awam"

Wani : Pada pendapat saya remaja yang sanggup melakukan

 maksiat dalam tandas awam terdiri daripada golongan yang 
tidak berkemampuan menyewa hotel.

Ali: Saya tidak bersetuju!! Sebab ada di kalangan mereka

 yang berkemampuan pun masih membuat maksiat di tempat sebegitu.

Wawa: Mengikut firasat tok guru saya...Mereka ini kelam kabu
t
 atau dikategorikan sebagai tak tahan hingga tidak sempat 
mencari hotel ataupun tempat yang lebih sesuai dan yang
 paling penting mereka ini cetek tentang pengetahuan agama cikgu!

Mat: Saya bangkang sama sekali cikgu bahawa remaja itu cetek tentang

 pengetahuan agama..

Wawa: Kenapa?? Bukankah mereka yang sanggup melakukan

 perbuatan sekeji itu cetek tentang agama ataupun tidak tahu
 menghayatinya.

Cikgu Jan: Kenapa kamu tidak setuju dengan pendapat Wawa tadi?

Mat: Sebenarnya mereka sangat arif tentang agama. Sebab mereka 

tahu malaikat tidak masuk tandas dan jika mereka melakukan 
maksiat dalam tandas malaikat tidak dapat menulis amalan buruk 
yang mereka lakukan.

Cikgu Jan: (Dalam hati) Rosak murid aku sorang ni!!

1 comments:

keon said...

kenapa gambar2 yg dipangkah tu dikatakan maksiat dlm tandas????

heee. penjelasannnnnnnnnn~